Thursday, January 03, 2008

Keputusan PMR, SMRA, SMA diumumkan Serentak

27 Disember 2007, SMA Parit Raja:- Hari ini 3 keputusan peperiksaan awam telah diumumkan serentak iaitu, Penilaian Menengah Rendah (PMR), Sijil Menengah Rendah Agama (SMRA), Sijil Menengah Agama (SMA).

Bagi PMR sekolah ini mencatat 88.66 peratusan lulus , seorang pelajar iaitu Siti Hajar bt. Ismail menjadi pelajar cemerlang memperoleh 9A, manakala Muhammad Dzulkhairi b. Azmi memperoleh 8A 1B, manakala 7 orang memperoleh 7A dan 13 orang memperoleh 6A. Enam mata pelajaran yang mencatat keputusan 100 peratus ialah Bahasa Melayu, Matematik, Sains, Pendidikan Islam, Kemahiran Hidup dan Geografi.

Bagi keputusan SMRA pula, sekolah ini mencatatkan peratus 90.3 peratus lulus. Soleha Hanis Menjadi pelajar cemerlang dengan memperoleh semua mumtaz dalam semua mata pelajaran.

Manakala bagi keputusan SMA sekolah ini mencatat 92.4 peratus pelajar lulus. 3 orang pelajar iaitu, Muhammad Nor Azmi Zainal Abidin, Ahmad Fathi Adil b. Syukri, dan Akil Musyadad b. Hilman mencatatkan keputusan mumtaz dalam semua mata pelajaran. Pihak sekolah mengucapkan tahniah kepada para pelajar yang berjaya dan berharap kesinambungan kecemerlangan ini dapat diteruskan dari masa ke masa.

No comments: